Formació finatlitzada

Ves enrere Curs d'Alfabetització digital amb perspectiva de gènere

Curs d'Alfabetització digital amb perspectiva de gènere

Curs d'Alfabetització digital amb perspectiva de gènere

La Xarxa de Centres Dona Rural i Interior de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha organitzat el curs 'Alfabetització digital amb perspectiva de gènere'.

Aquest curs serà impartit pels Equips de Sensibilització dels Centres Dona Rural i d'Interior, actualment, el CMRI Sant Mateu i el CMRI Segorbe, amb possibilitat de realitzar-ho en altres municipis de la Comunitat Valenciana.

D'una banda, el CMRI Sant Mateu realitzarà el curs en col·laboració amb l'Ajuntament de Traiguera i l'Agent d'Igualtat de la Mancomunitat Baix Maestrat. Aquesta edició constarà de 9 sessions presencials que es desenvoluparan entre el 27 de setembre i el 27 d'octubre de 2021 a la casa social del municipi de Traiguera.

D'altra banda, el CMRI Segorbe realitzarà el curs en col·laboració amb l'Agent d'Igualtat de la Mancomunitat La Regió muntanyenca i amb els ajuntaments d'Andilla i d'Alcublas, així com amb l'Ajuntament d'Olocau. Les edicions planificades constaran de 30 hores presencials distribuïdes en 10 sessions, des del 4 d'octubre.

Les persones interessades poden inscriure's de manera presencial en el CMRI Sant Mateu o de Segorbe, als Ajuntaments col·laboradors, telefònicament en el 900 580 888, així com, emplenant el següent formulari:

  • Traiguera: ENLLACE INSCRIPCIÓ
  • Andilla: ENLLACE INSCRIPCIÓ
  • Alcublas: ENLLACE INSCRIPCIÓ
  • Olocau: ENLLACE INSCRIPCIÓ

 

En cas de completar les places, es realitzaran noves edicions del curs.

Curs d'Alfabetització digital amb perspectiva de gènere

Per a què?

Aquest curs pretén ser una eina per a reduir la bretxa de gènere en l'entorn rural i que les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) servisquen per a una major autonomia i un millor treball entre grups de dones.

  1. Per a l'accés i utilització de les TIC. Augmentar la participació i capacitació de les dones en la utilització de les TIC.
  2. Per a la gestió de la vida diària. Treballem la importància social i relacional de tindre coneixements bàsics en el maneig de les TIC.
  3. Per a empoderar-nos en grup. Augmentem la nostra confiança i seguretat en la utilització de les TIC de comunicació i participació com a via d'apoderament.

Continguts Generals:

  • Coneixements bàsics en l'ús de les TIC.
  • Creació i comunicació a través del món virtual.
  • Eines de participació, oci i gestió de la vida diària.
  • Creativitat, formació i cerca d'ocupació a través de les TIC.
  • L'enfocament feminista de les TIC.

Principis metodològics

La metodologia s'assentisca sobre dos pilars: la perspectiva de gènere i l'enfocament participatiu.

  1. La perspectiva de gènere com a enfocament metodològic.
  • Ens permet decidir quins elements de la realitat són rellevants per a enfocar l'aprenentatge de les TIC amb dones rurals en un context de desigualtat.
  • Ens permet planificar perquè la nostra intervenció contribuïsca al fet que les dones puguen remoure els obstacles que han incorporat per a relacionar-se amb les TIC.
  1. Característiques de l'enfocament participatiu.
  • Formació centrada en el grup d'aprenentatge (el grup com a protagonista).
  • Formació que parteix de l'experiència.
  • Formació que es construeix en l'acció mitjançant la interacció i el diàleg.
  • Una formació que reconeix i dona valor a l'aprés.